Wycieczka w Pieniny 31.05.-02.06.2023
Dodane przez miekina-depta dnia Maja 31 2023 16:37:20

Ostatniego dnia maja skoro świt wyruszyliśmy na nasza szkolną wycieczkę w Pieniny. Nieco zaspani żegnaliśmy naszych rodziców zza okna wypasionego autobusu. Był czas na drzemkę, rozmowy, przekąskę.

Po kilku godzinach jazdy i dwóch postojach dotarliśmy w końcu do Dębna, gdzie znajduje się malutki, drewniany kościółek. Zwiedziliśmy ten obiekt, który jest wpisany na listę zabytków UNESCO. Świątynia cudowna, wszystkie malowidła wykonane ręcznie (niektóre zwierzęcą krwią), z wielką dbałością o szczegóły. Przedmioty pochodziły z różnych lat od XIII wieku po współczesność.

Następnie przejechaliśmy do Czorsztyna, aby wejść do ruin zamku, skąd mogliśmy podziwiać wspaniała panoramę Jeziora Czorsztyńskiego. Po zakupie pamiątek udaliśmy się do Niedzicy na zaporę Dunajca. Faktycznie, budziła podziw -56 metrów wysokości. Celem jest zapewnienie energetyczne okolicznym wioskom, ochrona przeciwpowodziowa i jako obiekt rekreacyjny. Następnym punktem w planie wycieczki był zamek Niedzica, w którym kręcono sceny do filmu” Janosik”. Dodatkową atrakcją był fakt, że w zamku straszy.

Po tak obfitym w emocje i wiadomości pierwszym dniu udaliśmy się na odpoczynek do naszego ośrodka wypoczynkowego „Pod Taborem”.

Co się działo w hotelu od momentu przyjazdu do dnia wyjazdu dyplomatycznie pominiemy. Nadmienimy tylko, że nauczyciele nie mieli z nami kłopotów (podobnie jak my- nie spali).

Zapraszamy do fotorelacji z I dnia

Zapraszamy na nasz facebook

Drugi dzień był dość ciężki, najpierw zdobyliśmy szczyt Trzy Korony,(zajęło nam to prawie 4 godziny) a potem spłynęliśmy tratwami po rzece Dunajec aż do Szczawnicy, gdzie mieliśmy czas wolny za lody, pamiątki, spacerek.

Trzeci dzień to wąwóz Homole ( Gandalf z nas zakpił mówiąc, że to prosta trasa)i wjazd kolejką krzesełkową na Palenicę. Po południu wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Wszyscy zgodnie stwierdzamy, że wycieczka była naprawdę udana. Najmilej wspominamy spływ Dunajcem i czas spędzony w ośrodku. Szkoda, że tylko raz w roku możemy jechać na kilkudniową wycieczkę.